1. Strategie en marketingplan
Starten vanuit een strategische basis met het marketingteam. Vervolgens focus op content. Om die daarna in de vormgeving te structureren en weerspiegelen.
Het merk en zijn missie begrijpen. Targetting van de doelgroep/klanten, klantprofielen opstellen. Doel van het project bepalen. Kernbegrippen van de identiteit bepalen. De filosofie, waarden & idealen. De USP begrijpen.
Evalueren van de oude huisstijl. Wat is goed/slecht?
Daarna kijken hoe we dit alles kunnen communiceren via de vormgeving en content.
Welke tone of voice hanteren we. Welk type fotografie, beeldgebruik, kleur, typografie. Welke communicatiekanalen gebruiken we? Hoe vullen we de communicatiekanalen in?
2. User journey
De structuur van de website uittekenen. Welk parcours verwachten/willen we dat de bezoeker aflegt? Hoe kunnen bezoekers met verschillende achtergronden en verwachtingen hun weg vinden op de website. (Ook handig om tijdens proces van ontwikkeling het overzicht te behouden.)
Daarna per pagina wireframing, structureren van de content per pagina, meerdere versies uitproberen, eerste ideeën voor de vormgeving .

3. Design
Design en prototyping van de landing pagina en vervolgens de volledige website. Een proces waarbij ik voorstellen doe aan het marketingteam. In het begin een vrij brede variatie. Op basis van hun feedback en beslissingen verder bouwen, uitproberen van de indeling van pagina's, variaties van vormgeving van de secties.
Tijdens deze fase ook denken aan de ruimere vormgeving voor andere deliverables.
Een constant proces waarbij de wisselwerking tussen de content en vormgeving in vraag wordt gesteld en beoordeeld met het marketingteam.
Concretiseren van fotografie, beeldgebruik, kleur, typografie, vormelementen.
4. Responsive prototyping
Een design maken compatibel voor alle devices. Hiervoor koos ik Webflow.
Webflow is een krachtige tool om clickable prototypes uit te werken die responsive zijn. Zo kregen we een duidelijk idee wat we als eindresultaat wilden. Interacties en micro-interacties werden ontworpen.
Ook in deze fase waren feedback momenten met het marketingteam cruciaal.
5. Build
Nadat we gestart waren met de prototypes in Webflow kozen we ervoor om de site ook verder uit te werken in Webflow. Ik werkte het CMS uit voor de dynamische content. Zo kon het marketingteam aan de slag met de content via het CMS en de editor.
6. Test & Launch
Testen en nog es testen bij internen en externen. Laatste aanpassingen.
Go live!
> Check live site