1. Strategie en marketingplan
Starten vanuit een strategische basis met het marketingteam. Vervolgens focus op content. Om die daarna in de vormgeving te structureren en weerspiegelen.
Het merk en zijn missie begrijpen. Targetting van de doelgroep/klanten, klantprofielen opstellen. Doel van het project bepalen. Kernbegrippen van de identiteit bepalen. De filosofie, waarden & idealen. De USP begrijpen.
Evalueren van de oude huisstijl. Wat is goed/slecht?
Daarna kijken hoe we dit alles kunnen communiceren via de vormgeving en content.
Welke tone of voice hanteren we. Welk type fotografie, beeldgebruik, kleur, typografie. Welke communicatiekanalen gebruiken we? Hoe vullen we de communicatiekanalen in?
Het merk en zijn missie begrijpen. Targetting van de doelgroep/klanten, klantprofielen opstellen. Doel van het project bepalen. Kernbegrippen van de identiteit bepalen. De filosofie, waarden & idealen. De USP begrijpen.
Evalueren van de oude huisstijl. Wat is goed/slecht?
Daarna kijken hoe we dit alles kunnen communiceren via de vormgeving en content.
Welke tone of voice hanteren we. Welk type fotografie, beeldgebruik, kleur, typografie. Welke communicatiekanalen gebruiken we? Hoe vullen we de communicatiekanalen in?